سوالات درس هدیه های مدرسه غیر انتفاعی ابن سینا ورد
سوالات درس هدیه ها مدرسه غیر انتفاعی ابن سیناچهار راهبرد اصلی برای تغییر رفتار از طریق تشویق و تنبیه وجود دارد که به شرح زیر پیش بینی شده است.
به معنی تشویق یک فرد به خاطر انجام رفتار قابل قبول و پسندیده است. در حقیقت تقویت مثبت یعنی ارائه یک پاداش جالب توجه به یک فرد به دنبال انجام یک رفتار مطلوب تعریف می شود .
اگر دانش آموزی به یک فرد نابینا در گذشتن از یک خیابان کمک کرده باشد و ما بلافاصله در سر صف از او ستایش به عمل آورده و یا جایزه ای از این بابت به او بدهیم رفتار او را به طور مثبت تقویت می کنیم و بدین وسیله احتمال تکرار این عمل را در او تقویت خواهیم کرد.
ادامه مطلب ...اگر چه بیشتر کارشناسان بر لزوم کاهش وغلبه بر اضطراب در دانشآموزان تاکید کرده اند در این حال وجود مقادیر اندکی اضطراب را نیز برای امتحان موثر میدانند و معتقدند موجب آمادگی برای حضور در امتحان می شود. اما پیش از بررسی علل و راهکارهای علمی برای رفع چنین مشکلی آشنایی با علائم و نشانههای بروز این پدیده برای مقابله با آن لازم است.
ادامه مطلب ...
خوشخطی از جمله صفاتی است که برخی آن را ارثی میدانند. میتوان
شواهدی برای اثبات این مدعا یافت. اما ذاتی بودن خطخوش به آن معنا نیست که
این صفت قابل یادگیری نباشد.
در واقع میتوان از ابتدا که بچهها
دبستان میروند، با توجه به یک رشته ملاحظات و انجام تمرینهایی چند،
دانشآموزان را به اهمیت خط خوش واقف و این قابلیت را در آنان تقویت کرد.
در مطلبی که در پی میآید، آموزگاری توصیههایی را برای واداشتن دانشآموزان از بدخطی و تشویق آنان به خوشخطی عرضه میکند. مخاطب برخی از این توصیهها آموزگاران و والدین و برخی دیگر خود دانشآموزان است. نویسنده معتقد است توجه به نگارش دانشآموزان از همان سالهای اولیه دبستان مورد توجه قرار بگیرد.
***
جهانی از
مفاهیم انتزاعی، فرمول هایی که باید به حافظه سپرد، تمرین ها و مهارت های
خسته کننده و تکالیف منزلی که اغلب نامفهوم به نظر می رسند، برای پدران و
مادرانی که چنین پیش زمینه یی از ریاضیات دارند، پیوند بین ریاضی و زندگی
واقعی غیرممکن به نظر می رسد. اما خوشبختانه برای فرزندان ما آموزش ریاضی
به اندازه چشمگیری بهبود یافته است.
امروزه ریاضیات با رویکرد عملی و کل
نگر (مفهومی) آموزش داده می شود. برای مثال، دانش آموزان به جای آن که
جدول ضرب را به حافظه بسپارند، با استفاده از چیزهایی که می توانند لمس
کنند و حس کنند، شیوه های ضرب کردن را بررسی می کنند یا آنان می توانند با
دوستانشان آزمایش هایی انجام دهند و ببینند سه کودک که هر کدام دو مداد در
دست دارند، در مجموع شش عدد مداد به همراه دارند.
ما پدران و مادران،
پیوسته از آموزگاران و رسانه ها می شنویم که خواندن مطالب جالب برای
فرزندانمان چه اندازه اهمیت دارد. با وجود این، هنگامی که به ریاضی می
رسیم، بسیار کم سخن می گوییم.
بنابراین، باید در پی راه هایی باشیم که
آموزش ریاضیات را در منزل بسط دهیم. ما باید ریاضیات را برای فرزندانمان
واقعی سازیم. فعالیت های زیر می توانند به شما کمک کنند تا به کودکانتان
نشان دهید که ریاضیات بخش زیادی از زندگی روزانه ما را تشکیل می دهد.